Parola archívum |
|
Cím: | Gondolatok a korai szocializációról a közösségfejlesztés tükrében |
Szerző: | Harkai Nóra |
Sorozatcím: | Parola |
Rovat: | |
Folyóirat: | Parola |
Állomány: | |
Év: | 2007 |
Szám: | 4 |
Oldalszám: | 28 |
A cikkben lévő | |
Nevek: | |
Intézmények: | |
Települések: | |
Tárgyszavak: | közösségfejlesztés, szocializáció, tanulás három dimenziója, kognitív dimenzió, aktivitás dimenziója, értékek dimenziója |
Megjegyzés: | |
Annotáció: |
Kognitív dimenzió |
Szint | Jellemzők |
Ismeretszerzés | tények, tudások megszerzése |
| értelmezés, megfogalmazás saját szavainkkal |
| az ismeret vonatkoztatása a mindennapi életre: társadalomra, lokalitásra, családra, személyes életre |
| kapcsolati viszonyrendszerek elemzése: személyek, események közötti kapcsolatok elemzése |
| elvonatkoztatás a konkrét helyzettől, másik szintre emelés (meglévő kognitív sémák módosítása) |
| a tanulságok kimondása, másik helyzetben való alkalmazása |
Aktivitás dimenziója |
Szint | Jellemzők |
Szembesülés | egy új aktivitással találkozik, új tapasztalatokra tesz szert |
| aktívan részt vesz a cselekvésben és többször megismétli azt |
| a viselkedés szintjén azonosul a cselekvéssel (elköteleződik) |
| szokásává válik, készség szinten gyakorolja |
| másokat is meggyőz az aktivitás fontosságáról (toboroz) |
Értékek dimenziója |
Szint | Jellemzők |
Felismerés | tudatára ébred egy érték jelentőségének (pl. szolidaritás) |
| reagál az értékre, amit látott (pozitív élmény kötődik az értékhez) |
| beépíti az értékrendszerébe, előbbre sorolja más értéknél |
| más értékekhez köti, felfedezi a kapcsolatot a különböző erkölcsi értékek között |
| értékei egymásra épülnek, koherens világképe alakul ki |
Parola archívum |