Soros Alapítvány Évkönyv 2000
Nyomtatóbarát változat

<<Tartalom
<<Előző fejezet
Roma kultúra oktatása a pedagógusképzésben

6 250 000 Ft

Pedagógusképző intézmények tanszékei, szakmai munkacsoportok, egyének adhattak be pályázatot olyan pedagógusképzési modellek és programok kialakítására és/vagy bevezetésére, amelyek a képzés folyamatába és a tananyagba kötelezően beépítették a cigányság kultúrájának megismerését, valamint olyan működő pedagógiai modellek és programok elterjesztésére, amelyek sikeresen segítették a cigány gyerekek beilleszkedését a többségi társadalomba, valamint csökkentik a pedagógusok roma gyerekekkel szembeni előítéletét, és integrált oktatási programban teszik sikeressé a roma tanulókat. Ezen kívül pályázni lehetett még a pedagógusképzési modellek és programok megvalósulásához szükséges kézikönyv megírásának, szerkesztésének, fordításának támogatására.

Előnyben részesültek azok a pedagógusképző intézmények, amelyek iskolákkal együttműködve vagy a hallgatók - különös tekintettel roma hallgatók - bevonásával nyújtották be pályázatukat, valamint intézményen belüli és intézmények közötti együttműködést valósítottak meg.

Pedagógusképző intézmények olyan szakmai gyakorlatok költségeire is pályázhattak, amelyek célja a cigány gyerekek sikeressége érdekében bevált pedagógiai módszereket alkalmazó intézményekben történő gyakorlat megszervezése és lebonyolítása.

24 pályázat érkezett, amelyből 14 kapott támogatást.

Támogatott pályázatok

Bálint Péter, Debrecen – A romológiai ismeretek a pedagógusképzésben
400 000 Ft
Collegium Martineum Alapítvány, Mánfa – Pedagógusképzési modell - egyetemi, főiskolai hallgatók felkészítése cigány gyerekekkel való hatékonyabb oktatásra, nevelésre
600 000 Ft
DukkonÁgnes, Budapest – A roma kultúra tanulmányozása egy tágabb összefüggésrendszer, nevezetesen a kultúra-szubkultúra viszonyában
500 000 Ft
Diósi Ágnes, Budapest – Roma kultúra oktatása a pedagógusképzésben - tankönyv írása
300 000 Ft
Dunaújvárosi Főiskola Tanárképző Intézete, Dunaújváros – A romológiai ismeretek elsajátításának, a kulturális másság elfogadásának megalapozása a tanárképzésben
500 000 Ft
ELTE BTK Neveléstudományi Intézet, Budapest – Romapedagógia szak tantervének és képesítési követelményeinek kidolgozása, a szak akkreditációra bocsátása
500 000 Ft
Faág Baráti Kör Egyesület, Pécs – Romológia tárgyú képzés dél-dunántúli gyermek- és lakásotthonokban dolgozó pedagógusok számára
800 000 Ft
Galilei Alapítvány, Pécs – A Galilei Alapítvány akkreditált tanárképzési programjának továbbfejlesztése
600 000 Ft
Iskolafejlesztési Alapítvány, Budapest – Az óvó-, tanító- és tanárképzésben oktatók képzése a roma kultúra oktatására
800 000 Ft
Kisiskolák Szövetsége, Kecskemét – Az életmód- és értékrend központú pedagógia lehetőségei – módszertani bemutató és képzés
300 000 Ft
Nagykanizsa Megyei Jogú Város Cigány Kisebbségi Önkormányzata, Nagykanizsa
60 órás továbbképzés, cigány népismereti előadás sorozat Nagykanizsa város általános iskoláiban dolgozó tanítók és tanárok részére
300 000 Ft
Rácz Sándor, Tök – Roma népismereti kézikönyv (jegyzet) megírása
200 000 Ft
Tessedik Sámuel Főiskola Körös Főiskolai Kar, Békéscsaba – Romológiai órák tartása a tanító szakos hallgatók részére, romológiai hospitálások szervezése, szakvezetők támogatása, a könyvtári állomány gyarapítása
250 000 Ft
Zalai „A Nostru" Egyesület a Zalai Cigányság Jogaiért, Nagykanizsa – Cigány népismereti előadás sorozat Nagykanizsa város óvónői részére
200 000 Ft
Következő fejezet >>
Tartalom>>